BOS podporuje hodnocení Švédské spotřebitelské agentury
Kontroverze se soustředila kolem toho, zda by měl být televizní segment „Trisskrapet“ na TV4 kategorizován spíše jako reklama než jako redakční prvek.
Od Gambling Insider
Švédská obchodní asociace pro online hazardní hry (BOS) souhlasila s hodnocením Švédské spotřebitelské agentury (KV) a spotřebitelského ombudsmana (KO) ohledně denního segmentu stíracích losů „Trisskrapet“ vysílaného na TV4.
V zájmu zachování vysoké úrovně ochrany spotřebitele na švédském trhu s hazardními hrami zdůrazňuje BOS význam srozumitelnosti při rozlišování mezi reklamou na hazardní hry a redakčním obsahem.
V tomto konkrétním případě musí být segment podle BOS rozpoznán spíše jako reklama než jako redakční prvek.
Gustaf Hoffstedt, generální tajemník BOS, uvedl: „Švédský hazardní trh se musí vyznačovat vysokou úrovní ochrany spotřebitele.
„Základním kamenem dobré ochrany spotřebitele je, aby lidé měli jasno v tom, co znamená reklama na hazardní hry, tj. aby se nenechali oklamat, aby si mysleli, že reklamní prvek bude místo toho redakční.
„Denní „Trisskrapet“ na TV4 bylo v tomto bodě všechno, jen ne jasné, a vítáme, že KO nyní konečně prokázalo, že funkce představují reklamu a nic jiného.“
BOS očekává, že Svenska Spel, provozovatel odpovědný za „Trisskrapet“, bude dodržovat předpisy týkající se identifikace reklamy a prohlášení provozovatele vysílání uvedené v zákoně o marketingu a zákonu o hazardních hrách.
Konkrétně společnost Svenska Spel vyzývá, aby zajistila, že „Trisskrapet“ bude obsahovat informace o věkové hranici 18 let a zdroje pro jednotlivce, kteří mají problémy související s hazardními hrami.
Hoffstedt dále řekl: „Nyní zbývá na společnosti Svenska Spel, aby zavedla povinné označování ochrany spotřebitele Trisskrapet. Vzhledem k tomu, že společnost neprojevila žádnou přehnanou dychtivost toto zavést dobrovolně, KO by měla zajistit, aby se tak stalo co nejdříve.
„Každý den a každý „Trisskrapet“, který neobsahuje povinné označení ochrany spotřebitele, je dalším ztraceným dnem pro bezpečný a zabezpečený trh s hazardními hrami.“
Dříve tento měsíc, BOS rovněž vydal nové prohlášení týkající se iniciativy švédského parlamentu týkající se manipulace s výsledky zápasů.
Zdroj:www.gamblinginsider.com
Shrnutí
Kontroverze se objevila kolem televizního segmentu „Trisskrapet“ na TV4, zda by měl být považován za reklamu nebo redakční prvek. Švédská BOS souhlasila s hodnocením KV a KO ohledně segmentu, který by podle nich měl být považován za reklamu. Gustaf Hoffstedt z BOS zdůraznil důležitost jasnosti při rozlišování mezi reklamou na hazardní hry a redakčním obsahem. BOS očekává dodržování pravidel od společnosti Svenska Spel, včetně informování o věkové hranici a zdrojích pro lidi s problémy s hazardními hrami. Hoffstedt také vyzval k povinnému označení ochrany spotřebitele v segmentu „Trisskrapet“.