Bulharské politické skupiny navrhují celostátní zákaz reklamy na hazardní hry
S rostoucím hnutím za zákaz reklamy související s hazardními hrami v celé Evropě, zvláště když se zdá, že neovlivňuje příjmy, je Bulharsko poslední zemí, která tento návrh předložila.
Autor: Megan Elswyth
Dvě politické skupiny v Bulharsku vyzvaly k zákazu reklam na hazardní hry v zemi.
Hnutí za práva a svobody (MRF) a Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB), centralistické a centralisticko-pravicové politické strany, předložily návrh novely zákona o hazardních hrách.
Novela by omezila otevírání kamenných heren ve městech s méně než 5000 obyvateli.
Zakázal by také zobrazování jakékoli reklamy související s hazardními hrami ve fyzických a online médiích, jako je televize, billboardy, časopisy nebo sociální média.
Místopředsedkyně GERB Temenuzhka Petkova řekla: „Není žádným tajemstvím, že za poslední tři roky v naší společnosti extrémně vzrostly závislosti na hazardních hrách.
„To vyžadovalo přijetí vhodných opatření k jejich omezení.“
Spolu s Petkovou návrh vedl také místopředseda parlamentní skupiny MRF Yordan Tsonev.
Návrh zákona byl předložen Národnímu shromáždění 24. dubna a jeho cílem je chránit mladé lidi před škodami spojenými s návykovým chováním.
Bulharsko však není jedinou zemí, která se zaměřila na zákaz reklam na hazardní hry.
Několik zemí jej již zcela zakázalo, včetně Belgie, Polska a Itálie.
Nápad se prosadil, když The Gaming Authority v Nizozemsku, Kansspelautoriteit (KSA), zveřejnila své údaje za rok 2023 a odhalila, že zákaz reklam se promítl do 28% nárůst hrubých herních výsledků iGaming a celkem 1,39 miliardy EUR (1,51 miliardy USD).
Následně vyzval Zdravotní výbor londýnského shromáždění všechny reklamy na hazardní hry budou zakázány na Transport for London (TfL) síť.
Zdroj:www.gamblinginsider.com
Shrnutí
V Bulharsku se diskutuje o zákazu reklamy na hazardní hry. Politické skupiny MRF a GERB předložily návrh na omezení reklamy a otevírání herních zařízení ve městech s méně než 5000 obyvateli. Cílem je ochránit mladé lidi před návykovým chováním a škodami spojenými s hazardními hrami. Tento krok navazuje na zákazy reklam na hazardní hry v jiných zemích, jako jsou Belgie, Polsko a Itálie. Podle údajů Kansspelautoriteit z Nizozemska zákaz reklam vedl k nárůstu hrubých herních výsledků iGaming. V Londýně se také diskutuje o zákazu reklamy na hazardní hry ve veřejné dopravě.